דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שייט החלומות שלי 

מאת    [ 26/09/2012 ]

מילים במאמר: 808   [ נצפה 1969 פעמים ]

                           שייט   החלומות

 

"שייט החלומות" זאת הייתה הכותרת של פרסומת ענקית שצדה את עייני בחדר ההמתנה של רופאת השניים שלי. עברתי על המודעה שוב ושוב ולא האמנתי למראה עייני. במודעה מפרסמים שייט חלומי באגן הים התיכון על אוניה אמריקאית ענקית של חברת "רויאל קאריביין" המפורסמת תמורת סכום מגוחך של שלש מאות שמונים דולר לשבעה לילות. צלצלתי מייד לאשתי ובקשתי ממנה לברר פרטים נוספים ולאמת את המחיר. היא אמרה לי שאני עדיין כנראה תחת השפעת זריקת הטשטוש כי אין מחירים כאלו.

בבית העלנו ב"סקייפ" את דליה שהיא מומחית בעלת שם בתיירות ובמיוחד בשייט תענוגות. היא הסבירה לנו באריכות  שהמחיר במודעה הוא מלכודת דבש. כלומר שזה מחיר יסוד כדי לתפוס אותך אך בהמשך יסתבר שעליו מוסיפים תמיד דמי העברות, מיסים, טיפים וטיולים. דליה עשתה חישוב מהיר ואמרה שמדובר בלפחות אלף דולר לאדם מבלי לקחת בחשבון את הקזינו, משקאות אלכוהוליים וטיפולים בספא. היא המליצה להיות דרוכים וערניים במיוחד ולאמץ אסטרטגיה נוקשה של ויתור על כל פיתוי.

ואכן דליה צדקה בדבריה כאשר כבר בשדה התעופה של רומא עשקו אותנו כשגבו מאה שמונים דולר עבור העברה לאוניה. בדרך לאוניה עודדתי את אשתי והצעתי לה להתבצר בחדר לנקות ולסדר לבד וכך נוכל להימנע מהטיפים לחדרנים ולכול אוכלי החינם.בארוחות ויתרנו על שרות אישי של המלצר והלכנו על שרות עצמי.

השהות באוניה הייתה מהנה ביותר. היינו עסוקים כול היום בפעילויות השונות. ראינו מופעי בידור, אקרובטים והחלקה על קרח. ירדנו מהאוניה לטיולים בסיציליה, פיראוס, קושדאסי התורכית ובכריתים המהממת.  אך מה שהעסיק אותנו יותר מכול היה החיפוש אחרי פגם כלשהו   כדי שיהיה לנו קלף מיקוח על גובה הפיצוי שנבקש בסוף ההפלגה. היה די מתסכל לא למצוא ליקויים ובאמת שניסינו הכול.  בשלב מסוים לקראת סיום השייט הצעתי מחוסר ברירה לשים מקק בלימונדה או לגרום לקצר חשמלי בחדר אך זוגתי אמרה לי שוב ושוב לחשוב חיובי לחכות בסבלנות, לפקוח עיניים כי משהו כבר יצוץ.

 

ואכן ממש ביום האחרון הנהלת האוניה עשתה טעות קריטית כאשר העלו צוות אנגלי לאוניה כדי לקלף ולהסיר את השטיחים הישנים בקומה שלנו ולהחליפם בחדשים. אשתי זיהתה מייד את הפוטנציאל וקפצה על המציאה. היא הורתה לי להשיג פח דבק שמשמש את העובדים להכניסו לחדר ולדלות מהתווית שעל הפח  רמז על חומרים רעילים או סכנה בריאותית. בדקנו באינטרנט את המרכיבים  של  הדבק ולאכזבתנו הרבה מצאנו שכל החומרים ידידותיים לסביבה ואינם רעילים.

 

אשתי לא התייאשה ושכנעה אותי שגם אני בדיוק כמוה מתקשה לנשום וסובל מסחרחורות.

 

נותרו רק מספר שעות של שייט עד הכניסה לנמל, שאותם ניצלנו לחזרות כדי שלתלונה שלנו תהיה אמינות מרבית.

 

האיפור המקצועי של אשתי נתן לי ולה  מראה של חיוורון אמיתי  ובצעדים כושלים התקרבנו למשרדה של אליזבט המנהלת הבכירה. אחזתי באשתי בהתרגשות רבה כי ידענו את החשיבות הרבה של הפגישה. פה ועכשיו יוכרע מי ניצח בקרב המוחות שהתנהל שבוע שלם בינינו לבין הצוות.  אליזבט הכניסה אותנו ללשכתה. ובטרם פצינו פה אמרה: "מיסטר גבי ומיסיס נחמה  היקרים תבינו שאני בן אדם עסוק  מאוד וגם לכם אין זמן מיותר, אז תרשו לי לחסוך מהזמן של כולנו ולדבר גלויות.

המצב הוא כזה שכרגע יש על האוניה שלשת אלפים ושמונה מאות אורחים משישים ושש מדינות. ביניהם שבעה זוגות של ישראלים. בעוד שעד רגע זה לא שמעתי שום תלונה מכול אותם הנוסעים, הרי שבמהלך היום אתם הזוג הישראלי החמישי שהגיע אלי ואם מותר לי לנחש אז שני הזוגות האחרים יגיעו גם. היות ואני  ותיקה בתפקיד הזה ואני מכירה די טוב את המנטליות שלכם עשיתי מאמץ גדול לפזר אתכם בין כול נוסעי האוניה הענקית הזאת. אך מסתבר שיש לכם כנראה חיישנים מיוחדים שעוזרים לכם לאתר אחד את השני ולהעביר אינפורמציה ביניכם על אפשרויות ה"קימבון".   אתם הישראלים יצירתיים במיוחד ופתחתם שיטה. בתחילת הפגישה אתם מתלוננים על משהו ובהמשך אתם אומרים שאם תקבלו "צופר" כל שהו אתם תמליצו לחברכם לעבודה לנפוש על אוניות החברה. אתם גם מוסיפים דרך אגב שאתם עובדים בחברות גדולות המעסיקות אלפי עובדים. הבוקר הספקתי כבר להיפגש עם מיסטר גולן שעובד ברכבת התחתית של נס ציונה. הוא התלונן על מזרון קשה מדי. השני היה מיסטר גולדשטיין שמייצג  את כול חמשת אלפים כורי הפחם של עפולה. הוא התלונן על שהג'קוזי חם מדי ולכן הוא סובל מכוויות באחוריו.

הייתה גם מיסיס זהבה נשיאת הבנק אוף ירוחם שהתלוננה על זה שהרסנו לה את הדיאטה. אך הזוג הרביעי  היה המרשים ביותר. הם לא באו בטענות כול שהן. כול מה שביקשו היה הנחת סלב, היות והם ידועים ומפורסמים ומודל לחיקוי בישראל. היא הייתה מלכת היופי של גבעת אולגה והוא מאלף דולפינים בים המלח. אז אחרי כול זה מיסטר גבי ומיסיס נחמה תגידו מה התלונה שלכם".

הסברנו לה באריכות על הסבל שנפל בחלקנו בגלל ריח הדבק שעלה תוך כדי החלפת השטיחים במסדרון. הסברתי לה כמובן שאשתי עורכת את אחד האתרים  הפופולאריים בנושאים של תרבות הפנאי באינטרנט והיא יכולה להכניס כתבה  אוהדת וממליצה על השייט.

המנהלת חשבה קלות, התייעצה בטלפון עם מספר אנשים ולבסוף היא אמרה: "הנהלת הקרוז תארגן לכם הישראלים אוטובוס מיוחד שיסיע אתכם לשדה התעופה ללא כל תמורה ובתנאי שלא תמליצו על הקרוז הזה בארצכם הקסומה."

            

 

 

גבי רמני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב